Tevreden? U geeft ons een 7,7

Tevreden? U geeft ons een 7,7

In mei van dit jaar hield Pensioenfonds ING het jaarlijkse onderzoek naar de tevredenheid van deelnemers over de dienstverlening, communicatie en pensioenbewustzijn. Het rapportcijfer voor de algemene tevredenheid was met 7,7 nagenoeg gelijk aan 2017 (7,8). Hoewel iets lager dan in 2017 zijn de uitkomsten over het geheel genomen positief.

Enkele belangrijke uitkomsten op een rij

  • De algemene tevredenheid is met 7,7 (2017: 7,8) nagenoeg gelijk gebleven. Met name de gewezen deelnemers zijn iets minder tevreden dan in 2017 (7,5; 2017: 7,7);
  • Ook uw tevredenheid over uw laatste contact met het Pensioenloket is met een rapportcijfer van 7,8 ongeveer gelijk gebleven (2017: 7,7);
  • 82% van de deelnemers heeft (volledig) vertrouwen in het Fonds. Dit is iets lager dan in 2017 (86%);
  • U bent tevreden over de begrijpelijkheid van de communicatie(middelen); 82% van u is hierover (zeer) tevreden (2017: 84%);
  • Minder deelnemers weten welke toeslagmaatstaf voor hen van toepassing is (loonindex ING Bank, loonindex NN Group of prijsindex) en of er toeslag is verleend.

In de Pensioenkrant van december komen we uitgebreider terug op de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek.