Pensioenfonds ING stelt besluiten over toeslagverlening uit

Thema: Service Geplaatst op: 28 mei 2020

Gezien de huidige uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van het coronavirus heeft het Algemeen Bestuur van Pensioenfonds ING de besluiten over toeslagverlening (indexatie) uitgesteld naar december 2020. Het gaat om de besluiten over toeslagen op basis van (en gelijktijdig aan) de cao-loonsverhogingen bij NN Group en ING Bank, respectievelijk per 1 juli en 1 september dit jaar. Het besluit over de toeslagverlening op basis van de (afgeleide) prijsindex per 1 januari 2021 vindt ook in december plaats, samen met de besluiten over de loonindex.

Het Bestuur verwacht dat er in december meer duidelijkheid is over de mogelijke blijvende gevolgen van de coronacrisis op de financiële situatie van ons Fonds. Alleen door alle besluiten op hetzelfde moment te nemen, kan er een zorgvuldige en evenwichtige afweging gemaakt worden van de belangen van alle groepen deelnemers. Onderdeel van de besluitvorming is de eventuele inzet van de bestemmingsreserve (zie voor uitleg de vragen en antwoorden onderaan dit bericht).

 

In december 2020 informeren wij u of wij de opgebouwde en uit te keren pensioenen kunnen verhogen, met welk percentage en per wanneer.

Financiële situatie

Toeslagverlening is afhankelijk van de financiële situatie van Pensioenfonds ING. De extreem lage rente en de instabiliteit en beweeglijkheid op de financiële markten als gevolg van het coronavirus hebben hun weerslag op de financiële situatie van pensioenfondsen. Pensioenfonds ING heeft nog steeds een relatief solide financiële positie. Maar ook wij zijn uiteraard niet ongevoelig voor de ontwikkelingen en toekomstige ontwikkelingen zijn ongewis.

Op de hoogte blijven?

Wij houden u op de hoogte, onder meer via ons maandelijkse dekkingsgraadbericht en via de website. Bekijk ook de veelgestelde vragen en antwoorden onder dit bericht en op deze website voor meer informatie. Heeft u nog andere vragen? Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoon, e-mail, chat of schriftelijk. Als u uw klantnummer bij de hand heeft, kunnen wij u sneller van dienst zijn. Wij helpen u graag.

U chat met:

Chat offline

Tijdens werkdagen kunt u met ons chatten tussen 8.30 en 17:00

Chat

Welkom bij onze chat

1 medewerker online >

Uw waardering is verstuurd Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.