Mijnpensioenoverzicht.nl

Terug naar het overzicht
  • Wat vind ik op Mijnpensioenoverzicht.nl?

    U krijgt een overzicht van:

    • hoeveel AOW u gaat ontvangen van de overheid
    • hoeveel aanvullend pensioen u daarnaast tot nu toe heeft opgebouwd tijdens uw loopbaan
    • bij welke pensioenfondsen en –verzekeraars u pensioen heeft opgebouwd
    • hoeveel pensioen u in totaal kunt opbouwen als uw situatie niet verandert
    • hoeveel uw nabestaanden krijgen als u komt te overlijden

    Deze cijfers worden drie keer per jaar geactualiseerd.

    Daarnaast vindt u uw gezamenlijk pensioen als u samen met uw partner inlogt en een overzicht van uw pensioen op drie verschillende ingangsdata:

    • twee jaar voor uw AOW-datum
    • op uw AOW-datum zelf en
    • één jaar na uw AOW-datum
  • Wat toont Mijnpensioenoverzicht.nl niet?

    Op de website Mijnpensioenoverzicht.nl vindt u géén informatie over:

    • Extra pensioen dat u misschien zelf heeft bijgespaard, via lijfrente of een koopsompolis.
    • De inhoud en keuzemogelijkheden van uw huidige pensioenregeling: daarvoor kunt u terecht op deze website.
    • Pensioen in het algemeen en het Nederlandse pensioenstelsel.
    • Wezenpensioen dat al uitgekeerd wordt.
    • De verdeling van uw pensioen als u bent gescheiden.
  • Voor wie is Mijnpensioenoverzicht.nl bedoeld?

    Voor iedereen die in Nederland woont en nog niet met pensioen is. De informatie gaat over pensioengeld dat nog niet uitgekeerd wordt. Woont u in het buitenland? Dan kunt u alleen inloggen als u een DigiD hebt.

  • Hoe log ik in op Mijnpensioenoverzicht.nl?

    Op Mijnpensioenoverzicht.nl logt u in met uw DigiD. Dat is uw persoonlijke inlogcode voor websites van de overheid, zoals de Belastingdienst. Door in te loggen met uw DigiD is uw privacy gegarandeerd. Alleen u kunt uw persoonlijke informatie zien. Als u uitlogt, wordt de informatie nergens bewaard.
    Hebt u nog geen DigiD? Of bent u uw wachtwoord vergeten? Kijk dan op
    www.digid.nl.

  • Ik ben al met pensioen. Kan ik ook inloggen?

    Als u een DigiD heeft, kunt u inloggen. Ongeacht of u al met pensioen bent of niet. U vindt dan informatie over:

    1. Ouderdomspensioen dat uitgekeerd wordt aan gepensioneerden van een fonds, en
    2. Partnerpensioen dat uitgekeerd wordt aan nabestaanden.

    U ziet ook hoeveel partnerpensioen er geregeld is voor uw eventuele partner als u komt te overlijden.

  • Welke organisatie maakt de website?

    De stichting Pensioenregister. Deze stichting is een samenwerkingsverband van bijna 600 pensioenfondsen en pensioenverzekeraars in Nederland en de Sociale Verzekeringsbank. De Sociale Verzekeringsbank is de organisatie die voor de overheid de AOW-uitkeringen verzorgt. De informatie op de website is daarom gratis en uw privacy is gegarandeerd.

  • Hoe actueel is de informatie die ik vind?

    U vindt hier de laatste stand van zaken die uw pensioenfonds(en) of uw pensioenverzekeraar(s) en de Sociale Verzekeringsbank aan Mijnpensioenoverzicht.nl hebben doorgegeven.

    De gegevens worden drie keer per jaar ververst. Dat betekent dat veranderingen in uw werk of privé drie keer per jaar aangepast worden op Mijnpensioenoverzicht.nl. De ene organisatie voert nieuwe informatie in op een ander moment dan de andere organisatie. Daarom verschilt de ´peildatum´ van de gegevens per organisatie. Dat wordt aangegeven met de ´stand per´.

    Let op: de cijfers op uw Uniform Pensioenoverzicht worden één keer per jaar verstrekt. Daardoor kan het zijn dat u actuelere informatie vindt op Mijnpensioenoverzicht.nl dan op het pensioenoverzicht van ons Fonds.

  • Kan ik de informatie vertrouwen?

    De informatie die u vindt op Mijnpensioenoverzicht.nl komt rechtstreeks van de Sociale Verzekeringsbank, pensioenfondsen en pensioenverzekeraars. Daarom zijn de cijfers net zo betrouwbaar als de cijfers die u ziet op uw Uniform Pensioenoverzicht (UPO) dat u kunt raadplegen via het Deelnemersportaal.

  • Ik heb het idee dat er pensioen mist. Hoe achterhaal ik dat?

    Het kan zijn dat een pensioenfonds uw adresgegevens niet heeft en dat u vergeten bent dat u bij dat pensioenfonds een pensioen hebt opgebouwd. Bijvoorbeeld omdat u in het buitenland woont of hebt gewoond. Dan staat er voor u pensioen klaar, maar kan het pensioenfonds dit pensioen niet aan u uitkeren. Dit wordt een ‘vergeten pensioen’ genoemd.

    Vroeger kon u terecht met vragen hierover bij de Helpdesk Vergeten Pensioenen. Deze helpdesk is opgeheven. Mijnpensioenoverzicht.nl heeft de service overgenomen. Op Mijnpensioenoverzicht.nl vindt u de contactgegevens voor vragen over vergeten pensioenen. 

  • Ik heb veel kleine stukjes pensioen. Kan dat anders?

    Ja, u kunt waardeoverdracht aanvragen. Dat betekent dat u uw opgebouwde pensioen meeneemt naar uw nieuwe pensioenfonds. Zo kunt u al uw pensioen bij één organisatie onderbrengen.

  • Kan ik op Mijnpensioenoverzicht.nl mijn pensioen plannen?

    Nee, dat kan niet. Mijnpensioenoverzicht.nl geeft u een overzicht van de huidige stand van zaken. Wel ziet u welke veranderingen in uw privé- en werksituatie van invloed kunnen zijn op de hoogte van uw eigen pensioen, zoals een scheiding of het wisselen van baan. Verder kunt u een vergelijking maken tussen uw huidige inkomen en uw inkomen van later.

  • Wat is het verschil met het overzicht dat ik van mijn pensioenfonds krijg?

    Het Uniform Pensioenoverzicht (UPO) dat u thuis ontvangt van uw pensioenfonds is een overzicht van uw pensioen bij dat betreffende pensioenfonds. Als u inlogt op Mijnpensioenoverzicht.nl ziet u de informatie van al uw pensioenoverzichten van verschillende pensioenfondsen en pensioenverzekeraars bij elkaar opgeteld. Bovendien ziet u in één oogopslag hoeveel AOW u daarnaast kunt verwachten van de overheid.

  • Kan mijn partner inloggen om het partnerpensioen van mijn pensioen te zien?

    Het is mogelijk om samen met uw partner in te loggen en het gezamenlijke pensioen te bekijken. U ziet dan een overzicht van uw ouderdomspensioen voor uzelf en van uw partner. Ook ziet u het partnerpensioen en eventuele wezenpensioen voor uw nabestaanden  als u komt te overlijden.

  • Waarom ziet u soms andere cijfers in het Deelnemersportaal?

    Het Deelnemersportaal is uw online omgeving bij Pensioenfonds ING. Hierin kunt u uw pensioen nakijken en wijzigingen doorgeven. U logt in met uw DigiD. In het Deelnemersportaal ziet u alleen een overzicht van uw pensioen bij Pensioenfonds ING. De cijfers in het Deelnemersportaal zijn gebaseerd op uw meest recente Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Deze cijfers worden minimaal één keer per jaar ververst, wanneer er een nieuw UPO verschijnt, of bij een verhoging (indexatie) van uw pensioen. Het moment waarop het Deelnemersportaal wordt bijgewerkt, kan afwijken van het moment dat Mijnpensioenoverzicht.nl wordt bijgewerkt. Daardoor kunnen de cijfers van elkaar afwijken. Op termijn zal het Deelnemersportaal tegelijk met Mijnpensioenoverzicht.nl worden bijgewerkt.

U chat met:

Chat offline

Op werkdagen kunt u tussen 8:30 en 17:00 uur met ons chatten. Is de chat niet beschikbaar tijdens deze uren? Probeer het dan een paar minuten later nog eens.

Chat

Welkom bij onze chat

1 medewerker online >

Uw waardering is verstuurd Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.