Communicatie

In 2019 heeft het Fonds onder meer de volgende zaken gerealiseerd:

• Uitgebreide communicatie onder de noemer “Wij werken aan uw pensioen” over de aanpassingen in het kader van Pensioenreglement Pensioenfonds ING 2020. Met onder meer inzet van een speciale website en een Pensioenspecial, naast individuele communicatie en begeleiding door het Pensioenloket;

• Diverse workshops, georganiseerd met de CDC Pensioenfondsen en de werkgevers ING Bank en NN Group voor actieve deelnemers, onder meer tijdens de Pensioen3daagse. De opkomst en feedback waren positief;

• Kwalitatief onderzoek naar de financiële risicohouding onder verschillende deelnemersgroepen. De uitkomst: het beleggingsbeleid blijft ongewijzigd;

• Een themapagina op de website “Het pensioenakkoord en uw pensioen bij Pensioenfonds ING” om de deelnemers meer inzicht te geven in de gevolgen van het pensioenakkoord voor hun pensioen bij het Fonds. Op deze pagina leest de deelnemer wat we al weten over het akkoord en welke onderdelen naar verwachting al dan niet van toepassing zijn op het pensioen bij Pensioenfonds ING;

• Steeds meer deelnemers weten het Fonds te bereiken via de chatfunctie op de website.