Nieuws

Kunt u niet inloggen?

Als u niet kunt inloggen op het Deelnemersportaal of de Pensioenplanner, dan voldoet software op uw computer of mobiele apparaat mogelijk niet meer aan de minimale beveiligingseisen van DigiD. Wij leggen u graag uit wat u kunt doen om dit op te lossen.

Met uw DigiD kunt u veilig en betrouwbaar inloggen op websites van de overheid en in de zorg. Ook bij Pensioenfonds ING logt u in met uw DigiD. Vandaag,  11 juni 2019, voert DigiD een reguliere vervanging van de certificaten door die gebruikt worden voor de beveiliging. De verwachting is dat circa 2% van de DigiD-gebruikers een update moeten uitvoeren naar een nieuwe versie.

Wit scherm of foutmelding

Heeft u een verouderd besturingssysteem en wilt u inloggen? Dan ziet u vanaf 11 juni een wit scherm of een algemene foutmelding van de browser. U kunt met het betreffende apparaat niet meer inloggen met uw DigiD.

Welk besturingssysteem voldoet?

Om in te kunnen loggen met uw DigiD heeft u minimaal één van de volgende besturingssystemen nodig:

Voor uw computer

  • Windows 7 / 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Voor mobiele apparaat

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast is het nodig om uw browser te updaten naar de meest recente versie.

Hoe kunt u controleren of uw systeem of browser voldoen?

Om te controleren of uw besturingssysteem en browser voldoen aan de minimale vereisten gaat u naar de volgende website: https://test.g3-ev.pkioverheid.nl/. Ziet u vervolgens twee groene vlakken, dan voldoen uw besturingssysteem en browser aan de minimale eisen.

Wat kunt u doen om het op te lossen?

Update uw besturingssysteem en ook uw browser naar de meest recente versie. Raadpleeg de handleiding of de helpfunctie van uw besturingssysteem en browser om de update uit te voeren. Of log in met een ander apparaat dat wel over het juiste besturingssysteem en browser beschikt.

Vragen

Heeft u vragen? Dan kunt u het beste contact opnemen met het servicecentrum van Logius, de partij achter DigiD. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via telefoonnummer 0900 555 4555 (10 ct/m) of via het contactformulier op logius.nl/contact.


U chat met:

Chat offline

Op werkdagen kunt u tussen 8:30 en 17:00 uur met ons chatten. Is de chat niet beschikbaar tijdens deze uren? Probeer het dan een paar minuten later nog eens.

Chat

Welkom bij onze chat

1 medewerker online >

Uw waardering is verstuurd Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.