Nieuws

U ontvangt pensioen van Pensioenfonds ING én u woont in het buitenland?

Woont u in het buitenland en ontvangt u pensioen van Pensioenfonds ING? Dan vragen wij u elk jaar per brief om een bewijs van in leven zijn (een ‘attestatie de vita’). Hoe werkt dit in de huidige situatie met het coronavirus?

Normaal gesproken vraagt u het bewijs op bij de gemeente waar u woonachtig bent in het buitenland of een andere instantie, afhankelijk van in welk land u woont. Uiteraard begrijpen wij dat dit door de coronacrisis op dit moment niet altijd mogelijk is. U hoeft nu dan ook geen actie te ondernemen.

Op een later moment, na afloop van de maatregelen rondom de coronacrisis, kunnen wij u vragen het bewijs alsnog aan ons op te sturen. Daarover ontvangt u van ons dan een bericht. Wilt u meer informatie of heeft u vragen over andere documenten? Neem dan contact op met het Pensioenloket. Wij zoeken samen met u naar een oplossing. 

Wij helpen u graag

Wilt u weten wanneer wij uw pensioen uitkeren? Dit zijn onze betaaldata. Heeft u verder nog vragen? Misschien duurt het iets langer dan u van ons gewend bent, maar ons Pensioenloket staat voor u klaar. Wij zijn bereikbaar via post, telefoon, e-mail en chat. Wij helpen u graag.

Lees ook deze artikelen omtrent het coronavirus:


U chat met:

Chat offline

Op werkdagen kunt u tussen 8:30 en 17:00 uur met ons chatten. Is de chat niet beschikbaar tijdens deze uren? Probeer het dan een paar minuten later nog eens.

Chat

Welkom bij onze chat

1 medewerker online >

Uw waardering is verstuurd Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.