-
Waarom stapt Pensioenfonds ING over op digitale communicatie?
Op deze manier kan het Fonds informatie beter gaan toespitsen op uw situatie. Bovendien is het sneller, milieuvriendelijker en goedkoper dan via de post. U kunt uw informatie daarnaast altijd online raadplegen en uitprinten.
-
Hoe werkt digitale communicatie?
Als u uw e-mailadres heeft doorgegeven, dan laten wij u via e-mail weten dat er een bericht en/of document voor u klaar staat in Mijn Pensioen, bijvoorbeeld uw Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Mijn Pensioencijfers is uw eigen beveiligde omgeving bij het Fonds. U kunt hier met uw DigiD inloggen. Voorlopig ontvangt u ook nog informatie op papier.
-
Hoe kan ik mijn e-mailadres doorgeven?
U kunt uw e-mailadres aan ons doorgeven via Mijn Pensioen. Mijn Pensioencijfers is uw eigen beveiligde omgeving bij het Fonds. U kunt hier met DigiD inloggen. Woont u in het buitenland, dan kunt u inloggen met uw klantnummer. Activeer uw account en vul uw e-mailadres in.
-
Ik heb mijn e-mailadres al eerder doorgegeven. Moet ik het nu opnieuw doen?
Heeft u eerder uw e-mailadres doorgegeven om u te abonneren op de digitale nieuwsbrief of e-mail-service? Dan vragen wij u toch om uw e-mailadres ook te registreren via Mijn Pensioen. Zo ontvangt u ook andere digitale communicatie van Pensioenfonds ING.
-
Kan ik mijn informatie niet per post blijven ontvangen?
Mocht u de komende jaren informatie van het Fonds liever per post blijven ontvangen, dan kunt u dit aangeven in Mijn Pensioen. Wij zorgen er dan voor dat u uw informatie per post blijft ontvangen.
-
Kan ik mijn voorkeur voor digitale communicatie nog wijzigen?
Ja, u kunt uw voorkeur altijd wijzigen. Log daarvoor in op Mijn Pensioen.
-
Ik heb aangegeven informatie digitaal te willen ontvangen, maar krijg nog steeds informatie per post. Hoe kan dat?
Het Fonds breidt zijn digitale communicatie stap voor stap uit. Dat kost tijd. Daarom ontvangt u voorlopig ook nog informatie op papier.