Jaarverslag 2022 Pensioenfonds ING biedt geruststelling

Thema: Nieuw pensioenstelsel Geplaatst op: 31 juli 2023

In het onlangs gepubliceerde online jaarverslag van Pensioenfonds ING besteden we ook aandacht aan de mogelijke invoer van het nieuwe pensioenstelsel. Dit is een onderwerp dat u, maar ook ons bezighoudt.

Veel deelnemers vragen zich af wat de plannen voor het nieuwe pensioenstelsel betekenen voor hun eigen pensioen. Zo ook pensioengerechtigde Ad de Jong, die ons vroeg hoe in het nieuwe stelsel het nabestaandenpensioen vorm krijgt.

Ad de Jong en zijn vrouw zijn beiden met pensioen en hebben ten koste van zijn ouderenpensioen hun nabestaandenpensioen opgehoogd. Hij wil graag weten of daar iets aan gaat veranderen. Marc Kubben, pensioenjurist van Pensioenfonds ING, heeft daarop een helder antwoord.

Kubben legt uit dat de veranderingen in het nabestaandenpensioen voornamelijk betrekking hebben op mensen die nog een actieve pensioenopbouw hebben. En precies dat is niet het geval is bij deelnemers aan Pensioenfonds ING. “Uw nabestaandenpensioen bij Pensioenfonds ING verandert dan ook niet bij een overgang naar het nieuwe stelsel”, bevestigt hij. Ad de Jong en zijn vrouw kunnen gerust zijn.

Voor een overzicht van de cijfers en ontwikkelingen in 2022 kunt u het jaarverslag hier online bekijken. Op de website treft u beknopte informatie aan, waaronder dit heldere antwoord, maar ook bijdragen van andere deelnemers met concrete vragen over de financiële prestaties van Pensioenfonds ING.

Er is ook een uitgebreide versie van het jaarverslag beschikbaar, die u via een link in het online jaarverslag kunt downloaden en op uw scherm bekijken of printen.

U chat met:

Chat offline

Tijdens werkdagen kunt u met ons chatten tussen 8.30 en 17:00

Welkom bij onze chat

1 medewerker online >

Uw waardering is verstuurd Het gesprek is beëindigd Uw bericht kon niet verstuurd worden, probeer de pagina opnieuw te laden.